Stosunkowo nowe silniki benzynowe mają w naszym układzie przymocowany tzw. filtr stałych cząstek.

Stosunkowo nowe silniki benzynowe posiadają w naszym układzie zamontowany tak zwany filtr cząstek stałych. Właściwie na czym polega jego działanie? W skrócie mówiąc na tym, żeby wydostające się z silnika wszelkie spaliny były odpowiednio oczyszczane z cząsteczek sadzy, czyli węgla, który nie został spalony. Jego budowa a także zasada pracy jest w miarę łatwa, nie zmienia to jednakże faktu, iż element ten wymaga systematycznego czyszczenia i regeneracji.

Bez wątpienia nie dokona tego sam właściciel auta, ponieważ regeneracja DPF (DPF jest to skrót od gasoline particulate filter) przeprowadzona być może wyłącznie w specjalistycznym punkcie. Należy do tego celu wybrać taki, który zajmuje się tego typu czynnościami już od dłuższego czasu i wykorzystuje takie technologie, które będą mogły przywrócić prawie sto procent sprawności zapchanego i zanieczyszczonego filtra.

Często przeprowadzane jet to w taki sposób, że nie trzeba w takim miejscu zostawiać całego samochodu — wystarczy sam wyżej wspomniany detal, a jego odbiór następuje za parę dni. Porządni profesjonaliści oprócz oczyszczania (szczegółowego przetkania wszystkich kanalików) przeprowadzą właśnie wspomnianą regenerację, czyli odbudowę galwanicznej powłoki. Przeważnie na tego rodzaju usługę  przysługuje gwarancja, oczywiście tak być powinno. Czasami posiadacz samochodu może liczyć również na szczegółową diagnostykę, a zatem dokładne badania mające wykazać, jakie są główne przyczyny zapychania takiego filtra i jakim sposobem możemy taki proces spowolnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *